اینستاگرام، شبکه اجتماعی جادویی این روزهای دنیا، سرزمین عجایبی که هر چیزی در آن پیدا میشود. بسته به اینکه به چه چیزهایی علاقه دارید یا حتی منظور کار و فروش دارید، میتوانید در اینستاگرام کار و جنبش کنید و علاقمندیهایتان را دنبال کنید. در متن زیر با کاربردها، اصطلاحات و تاریخچه اینستاگرام آشنا میشوید. اینستاگرام در به روز رسانی های پسین خویش از قابلیت بسیار مهم IGTV نیز رونمایی کرده است. شما میتوانید با مطالعه مقاله"همه چیز در باره IGTV اینستاگرام" به طور کامل با این قابلیت شگفت انگیز آشنا شوید.
اینستاگرم یا اینِستاگرام (به انگلیسی: Instagram) شبکه اجتماعی همرسانی عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خویش میدهد که عکسها و ویدیوهای خویش را در سایر شبکههای اجتماعی مشابه فیسبوک، توییتر، تامبلر و فلیکر همرسانی کنند. کاربران همچنین میتوانند از فیلترهای دیجیتال برای عکسهایشان استفاده کنند. محدودیت همرسانی ویدیو در اینستاگرام ۶۰ ثانیه است.
اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام چیست و چگونه به هستی آمده است؟
اینستاگرام در سان فرانسیسکوی ایالات متحده آمریکا به هستی آمد، زمانی که کوین سیستروم و مایک کریگر تصمیم گرفتند پروژه عکاسی تلفن به اتفاق را با اچ تی ام ای 5 به اتفاق کنند. نام اینستاگرام از تلفیق دو کلمه instant camera به معنای عکاسی در لحظه و telegram به معنای تلگراف ساختن شده است. حکایت شکلگیری اینستاگرام هم در نوع خویش جالب پروا است. در سال 2010 که به کارگیری آیفون رواج پیدا کرده بود بسیاری از نرمافزارهای گوشی به اتفاق باره پروا مردم پیمان گرفت یگانه از این نرم افزارهای محبوب FourSquare بود که امکان مشخص کردن محیط و بارگذاری عکس را برای کاربر فراهم میکرد. سیستروم و کریگر تصمیم گرفتند یک نسخه پیشرفته از این نرم افزار را به بازار ارائه کنند و حاصل پیشه آنها Burbn بود، ولی این دو مهندس کامپیوتر در مدت کوتاه دریافتند که در این نرم انگیزه ها آپلود کردن عکس است که برای کاربران جذاب است و همین ایدهای شد برای شکلگیری اینستاگرام.
سیستروم و کریگر تنها چند ماه بر روی این نرم افزاروقت گذاشتند و بر خلاف چشمداشت آنها در روز نخست عرضه اینستاگرام 25 هزار تن این برنامه را دانلود کردند و این موج کاربران برای مدتی در کارکرد اینستاگرام نابسامانی ایجاد کرد اما این مشکلات به زودی حل شد. در واقعیت به نسبت افزایش کیفیت دوربین گوشیها، کاربران اینستاگرام هم افزایش مییافتند.
آوریل 2012 اینستاگرام برای گوشیهای اندروید نسخه 2.2 خویش را عرضه کرد و در کمتر از یک روز این نسخه بیش از یک میلیون بار دانلود شد و همان هفته این شرکت 50 میلیون دلار افزایش سرمایه داد و روند رشد این کمپانی به قدری بود که 500 میلیون دلار در بازار بورس بها گذاری شد. در طی چند ماه آینده اینستاگرام بیش از یک میلیون بار در گوگل جستوجو شد و جزو 5 نرمافزاری است که بیش از یک میلیون رای مثبت در گوگل به آن داده شده است. فیس بوک که شاهد افزایش محبوبیت اینستاگرام بود تصمیم گرفت به هر قیمتی که شده این کمپانی را خریداری کند و این معامله در تاریخ تکنولوژی دنیا برای دائم جاودانه شد.
اینستاگرام در زندگی
اگر سخیف زندگی را مجموعهای از رفتارها یا تمایلات فردی یا گروهی بدانیم که کل جنبه های حیات انسان را در ماخوذه است، با مجموعهای از گزیدمان روزانه از روش به کارگیری درآمد، مدت موعد کار، وضعیت جامه پوشیدن، تغذیه، شیوه آرایش، رفتارهای فرهنگی و. روبهرو میشویم که آلت نمایش موقعیت اجتماعی کسان از لحاظ اقتصادی و فرهنگی است.با این تعریف از سخیف زندگی، بیگمان شاهراه نمایش یومیه سبک زندگی کسان یک جامعه متصل به شبکه جهانی اینترنت، شبکههای اجتماعی هستند.
رسانههای اجتماعی که با رشد روزانه تکنولوژی اطلاعات در حال نفوذ در جامعه هستند، به دسترسترین آلت برای بروز وقایع روزمره زندگی کاربران مبدل شدهاند. کاربران در هر لحظه، حالتهای مختلف حیات خویش را در شبکههای اجتماعی گزارش میکنند. اما ویژگیهای فنی و تراکم کاربری هر شبکه اجتماعی، فضای غالب بر محتوای به اشتراک گذاشته و تعاملات کاربران آن را تغییر میدهد. اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی اشتراک عکس مبتنیبر گوشیهای تلفن به اتفاق هوشمند است، با پسندیدن گذاشتن ابزار ویرایش و بارگذاری تصویر یکی از پرطرفدارترین برنامههای اجتماعی است.
امروزه با تقویت دوربینهای موبایلها به علاوه امکان پیوندیدن به اینترنت، عکاسی به یک فرمایش عادی تبدیل شده است. کاربران زیادی در سراسرجهان به طور روزانه با گوشیهای خود از زوایای مختلف زندگی روزمره عکس میگیرند و آن را منتشر میکنند. بیشک فضای غالب بر اینستاگرام، بهعنوان یک شبکه اجتماعی عکسمحور با دیگر شبکههای اجتماعی تفاوتهای محتوایی دارد. در اکثر رسانههای اجتماعی، کاربران با حجم قابلتوجهی از متن، لینک، تازه و گزارش روبهرو هستند، در حالی که در اینستاگرام یک فضای مربعیشکل در صفحه به نمایش عکس از فهرست رفقا کاربر بسنده میکند و امکاناتی چون لایک و نظردهی یا برچسبهای محتوایی و مکانی، اینستاگرام را محبوب کرده است.
فضای محتوایی اینستاگرام پر است از تصاویر غذاهای پختهشده یا خوردهشده توسط کاربران، گزارشهای آنلاین از سفر، میهمانیهای کوچک، کنسرتهای موسیقی، مراسمهای آیینی، رستورانگردی و کافهنشینی، قدمزدن در کوچه و خیابان و پارکها و.
نمایش خلاقیتهای دخترانه در آرایش ناخن یا لباسها در فصلهای مختلف سال، گزارشهای مناسبتی از سفرههای شب عید، هفتسین و شب یلدا، مجموعههای عکس عزاداری و نذری در ایام مذهبی یا حتی انتشار ویدیوهای 10 ثانیهای از موسیقی در حال پخش در شدامد و راهبندان، کل و کل مثال محتوایی است که کاربرهای اینستاگرام به صورت روزمره در صفحههای خود و دوستان دنبال میکنند.
اگرچه هنوز جایگاه عکاسان حرفهای در هر رسانه و شبکه اجتماعی از ابعاد هنر و زیباییشناسی نگاهداشته است، ولی اینستاگرام روایتگر سخیف حیات کاربرها شده است و در واپسین،انجام هر روز یک گزارش شستهرفته از رفتارها، ترجیحات و سلایق کاربرهای خود در کل جنبه های حیات ارائه میدهد.
گوشی دو نمایشگره ۵۲۹ دلاری به بازار آمد
مودم نسل پنجم اپل برای آیفون سال ۲۰۲۲ از راه می رسد
هدفون بیسیم Powerbeats 4 اپل در وبسایت FCC رویت شد
چگونه فروش تلفنی بیشتر و بهتری داشته باشیم ؟
رندرهای گوشی موتورولا +Edge لو رفت؛ نمایشگر آبشاری با دوربین سهگانه
اپل نیز همانند مایکروسافت دستور دورکاری کارمندان خود را صادر کرد
اینستاگرام , ,اجتماعی ,یک ,کاربران ,عکس , ,شبکه اجتماعی ,خویش را ,این نرم ,سیستروم و ,کریگر تصمیم گرفتند
درباره این سایت